Biuletyn Informacji Publicznej m.st. Warszawy


Menu

Bieżący katalog: Kompetencje

Katalog wyżej: Menu Podmiotowe

Lista artykułów:


Kompetencje


Praca dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego wzbogacanego programami własnymi nauczycielek zatwierdzanymi w trybie przewidzianym przepisami prawa.

Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka, jego możliwości rozwojowych oraz potrzeb środowiska, z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych placówki, a w szczególności:

  1. zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie ich pobytu w przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem przedszkola,
  2. zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym,
  3. stosuje w swoich działaniach obowiązujące przepisy bhp i ppoż.,
  4. współpracuje z rejonową Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną nr 9,
  5. zatrudnia specjalistów ( logopeda).

Przedszkole realizuje zadania opiekuńcze odpowiednio do wieku dzieci i potrzeb środowiska z uwzględnieniem obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny , a w szczególności:

  1. stymuluje rozwój dzieci,
  2. otacza dzieci opieką lekarską i psychologiczną,
  3. ułatwia kontakt z poradnią psychologiczno – pedagogiczną,
  4. przyzwyczaja do racjonalnego trybu życia

W ramach posiadanych możliwości przedszkole organizuje i udziela wychowankom i ich rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom pomoc psychologiczną i pedagogiczną poprzez:

  • diagnozowanie środowiska wychowanków,
  • rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb każdego dziecka i umożliwianie ich zaspokajania,
  • rozpoznawanie przyczyn trudności w wychowaniu i nauczaniu dziecka,
  • wspieranie dziecka uzdolnionego,  wspieranie dziecka z trudnościami,
  • podejmowanie działań profilaktyczno – wychowawczych wynikających z programu wychowawczo – dydaktycznego przedszkola,
  • prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród przedszkolaków, nauczycieli i rodziców (prawnych opiekunów) dziecka,
  • wspieranie nauczycieli i dzieci w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne, dostosowywanie wymagań edukacyjnych, wynikających z realizowanego programu nauczania, do indywidualnych potrzeb dziecka, wspieranie rodziców (prawnych opiekunów) w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,


W przedszkolu, w miarę potrzeb jest organizowane wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, mające na celu stymulowanie psychofizycznego rozwoju dziecka.


Wprowadził Czarnecka Monika 2011-04-12
Aktualizujący Czarnecka Monika 2011-04-12
Zatwierdzający bzmw/ext.jdoroslawska 2011-05-23
Publikujący Bartold Jan (GP) (Gabinet Prezydenta (GP)) 2011-05-23
Wersja standardowa